اخبار روزفناوری

مودم سفارشی 5G اپل با عملکرد کمتر از حد نصیب کاربران می شود، اما ظاهر آیفون را از طریق ادغام در SoC بازتعریف می کند.

مودم سفارشی 5G اپل با عملکرد کمتر از حد نصیب کاربران می شود، اما ظاهر آیفون را از طریق ادغام در SoC بازتعریف می کند.

اپل در حال آماده شدن برای عرضه سری آیفون 16 در ماه آینده است، و در حالی که انتظارات ما برای 10 سپتامبر تعیین شده است، این شرکت می تواند اعلام محصولات جدید را زودتر اعلام کنید. قبلاً گزارش شده بود که این شرکت در حال کار بر روی مودم‌های سفارشی خود برای مدل‌های آینده آیفون است، اما ما گمان می‌کنیم که با مدل‌های آینده عرضه نشود. با این حال، مودم جدید نحوه ظاهر مدل‌های آیفون را در دراز مدت مشخص می‌کند.

مودم های سفارشی اپل نحوه عملکرد و ظاهر آیفون را در درازمدت دوباره تعریف می کنند

Apple میلیاردها دلار برای تحقیق و توسعه مودم‌های سفارشی خود هزینه کرده است، اما مودم‌های ارائه شده توسط Qualcomm به زمان نیاز دارد. بر اساس گزارش جدید مارک گورمن از بلومبرگ، این بدان معناست که عملکرد مودم های اپل به تدریج به تکرارهای فعلی خواهد رسید. او در خبرنامه Power On که انتقال مودم برخلاف Apple Silicon خواهد بود، زیرا مزایای قابل توجهی برای کاربر نهایی ندارد.

ما اخیرا را پوشش داده ایم که کارمندان اپل “اعتراف می کنند که مشتریان واقعاً اهمیتی نمی دهند که چه کسی مودم را در تلفن آنها تولید می کند” و “به سختی می توان گفت که مزایای آن در کوتاه مدت چقدر خواهد بود.” با این حال، اپل همچنان برنامه های خود را با هدف بهبود عملکرد در دراز مدت که نحوه عملکرد و ظاهر آیفون را مشخص می کند، ادامه خواهد داد.

در ادامه، برنامه‌هایی برای اپل وجود دارد که طراحی مودم خود را به یک تراشه بی‌سیم جدید که دسترسی Wi-Fi و بلوتوث را مدیریت می‌کند، جمع کند. این یک مؤلفه اتصال واحد ایجاد می کند که به طور بالقوه قابلیت اطمینان و عمر باتری را بهبود می بخشد.

این امکان نیز وجود دارد که اپل روزی بتواند همه اینها را در سیستم اصلی دستگاه روی یک تراشه یا SoC ترکیب کند. این امر می‌تواند هزینه‌ها را کاهش داده و فضای داخل آیفون را کاهش دهد و امکان انتخاب‌های طراحی بیشتری را فراهم کند.

موضع Gurman در مورد مودم‌های اپل کاملاً قوی است و منطقی است که این شرکت مانند گذشته همه چیز را روی یک SoC قرار دهد. در حالی که در ابتدا ممکن است مورد انتقاد قرار گیرد، این فناوری در طول زمان بهبود خواهد یافت، که به نفع کاربر نهایی و همچنین شرکت از نظر هزینه خواهد بود.

d985d988d8afd985 d8b3d981d8a7d8b1d8b4db8c 5g d8a7d9bed984 d8a8d8a7 d8b9d985d984daa9d8b1d8af daa9d985d8aad8b1 d8a7d8b2 d8add8af d986d8b5 66c6cb0b32b6d

در حال حاضر، مودم های ارائه شده توسط کوالکام برای اپل بسیار گران هستند، اما قبل از اینکه شرکت بتواند راه حل خود را ابداع کند، به ادغام آنها ادامه خواهد داد. مودم های اپل با مشکلات عملکرد و گرمای بیش از حد مواجه هستند که عرضه را به تاخیر انداخته است، اما بر اساس گزارش های قبلی، نسخه های سفارشی سال آینده با انتشار iPhone SE 4 و سری iPhone 17.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا